Dr Majkl Parent, istraživač sa Univerziteta Teksas u Ostinu, tvrdi da muškarci kojima je prioritet da se ponašaju “kao pravi muškarac” verovatnije će se mrštiti na automobile na električni pogon.
Benzinska vozila visokih performansi su umesto toga preferirani kao marker muškosti, kaže on.
-Bilo bi bolje da se obrazovanje pozabavi zdravim normama rodnih uloga kako bi se smanjila nesigurna muškost uopšte. To je povezano sa širokim skupom negativnih ponašanja uključujući seksizam, homofobiju, agresiju i druge- ističe ovaj doktor.
Kao deo svog istraživanja, dr Parent je ispitao koncept „muške kontingencije“ među 400 muškaraca koji žive u SAD.
Muška kontingencija se odnosi na stepen do kojeg osoba zasniva svoju sopstvenu vrednost na kulturnim standardima muškosti, uključujući čvrstinu, status i anti-ženstvenost.
Odgovori su zatim upoređeni sa navikama i stavovima pri kupovini automobila, ispitujući da li se preferira gas/dizel, hibrid ili električni.
Skoro 40 odsto muškaraca ocenilo je EV kao najgoru opciju, a mnogi od ovih učesnika imaju i najtradicionalnije „muške“ stavove.
Uprkos svojim nalazima, dr Parent priznaje da je njegova studija ograničena, sugerišući da nema podataka koji bi pokazali direktnu uzročnu vezu između muškosti i stavova prema električnim vozilima.
Preferencije za automobile su takođe bile zasnovane na hipotetičkim, a ne stvarnim odlukama o kupovini, što je dodalo nejasnoće rezultata.
-Verovatno je da su mnogi muškarci podložni pretnjama muškosti, a da toga nisu svesni i kao takvo eksperimentalno istraživanje nesigurne paradigme muškosti na temu istraživanja potrošača bilo bi dragoceno. U suštini, ova studija pokazuje vezu između kontingentnosti muškosti i stavova i namera za kupovinu u vezi sa električnim vozilom, doprinoseći radu na maskulinitetima i izboru potrošača- napisao je autor, prenosi Dejli mejl.
nsuzivo.rs