Foto: Health Central

Stručnjakinja za medicinsku intuiciju dr Mona Lisa Šulc, koja se time bavi skoro tri decenije, i Lujza Hej, američka motivaciona autorka i autorka nekoliko knjiga o samopouzdanju, su u svojoj zajedničkoj knjizi napisale kako pomoći svom mozgu u zaštiti od demencije.

Najpre se usredsredite na rešavanje dugogodišnje depresije i tuge. Ako ste u životu doživeli mnogo gubitaka, pronađite psihoterapeuta, nekoga ko vam može pružiti podršku. Ako dugo zadržavate tugu, koja natapa vaše telo, to uništava neurotransmitere, pojačava upalu u vašim krvnim sudovima i može stvoriti uslove za različite degenerativne poremećaje u vašem telu, pa i demenciju. Otpustite potrebu da se posvetite brizi za sve i svakoga kako biste pobegli svojoj tuzi. Da, možda ćete se osećati bolje ako ste svima na usluzi. Uvek je teško biti sam sa svojom tugom. Prepuštanje ushićenju i zanosu spašavanja nakon nekog vremena može postati zavisnost i način bega. Zato potražite potporu kako biste otpustili tugu pre nego što preraste u veliku depresiju. Dugotrajna depresija i njeno oslobađanje kortizola mogu nepovoljno uticati na moždane krugove pamćenja.

Razmislite o tome da svakodnevno uzimate jedan aspirin jer će i to sprečiti te male, arterijske moždane udare koji mogu prouzrokovati gubitak pamćenja. Najpre razgovarajte sa svojim lekarom kako biste saznali hoće li to opasno delovati na vaše zdravlje.

Ginkgo biloba od 120 do 240 miligrama na dan pomaže sredovečnim ljudima s blagim pritužbama na pamćenje. Pomaže i nivou acetilkolina i poboljšava pamćenje i pažnju.

Nemojte se družiti samo s prijateljima koje imate. Proširite svoj krug. Pridružite se zajednici. Upišite kurs plesa. Promenite raspored nameštaja i stvari u svojoj kući. Ako ste skloni navikama, promenite to. Promenite razmeštaj odeće u svojemu ormaru, čak i ako to znači okretanje svih vešalica u suprotnom smeru.

Nemojte otići u penziju. To je važno. Ljudi će reći: ‘Ali, radio sam dugo i marljivo. Zaslužujem to’. Literatura upućuje na zaključak da penzionisanje za pet godina povećava vaš rizik od demencije, raka, srčanih bolesti i moždanog udara. Umesto da kažete kako idete u penziju, recite: ‘Završavam ovu karijeru i biram drugi hobi ili poziv’. Ne upućujem vas da pronađete drugi posao s osmosatnim radnim vremenom, ali obavljanje kućnih poslova ili čekanje da vaš partner bude u mogućnosti da uradi nešto s vama put je koji vodi u demenciju.

Ako ne možete da zaspite, neka vam lekar pomogne s dodacima ishrani, lekovitim biljkama i drugim stvarima. Nije vreme da noću sedite budni. Potrebno vam je što više REM sna, jer vaš mozak u toj fazi proizvodi acetilkolin, neurotransmiter presudno važan za spavanje.

Autor: nsuzivo.rs

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments