Četiri javne garaže u Novom Sadu, tri podzemne i jednu nadzemnu, putem koncesije, gradiće austrijsko-srpski konzorcijum, potvrđeno je na sednici Gradskog parlamenta, koja je iz preventivnih razloga zbog Kovida-19 održana u Skupštini Vojvodine.
Privatni partner ima rok od tri godine da garaže izgradi, pri čemu se ne opterećuje gradski budžet, a nakon izgradnje, koncesija će trajati 40 godina. Na poslednjoj sednici u ovom sazivu, pred odbornicima brojne tačke, među kojima odluka o prodaji zgrade Radničkog, plan generalne regulacije novog mosta, ali ponovno imenovanje Bojana Panaotovića za direktora Kulturnog centra.
Austrijska kompanija “Best in parking”, koja će zajedno sa novosadskom “Ino-bačkom” graditi i narednih 40 godina upravljati sa četiri javne garaže u Novom Sadu, u taj posao uložiće najmanje 22 miliona evra. Ugovorom je, između ostalog, predviđena izgradnja novih 1.130 mesta, cena parkiranja je od 75 dinara+pdv, koju koncesionar ne može da menja bez saglasnosti Grada, ali i to da je Grad sve vreme vlasnik budućih objekata.
“Deset posto prihoda od 13. godine, pripada Gradu, tako da će Grad 27 godina prihodovati od garaža bez obaveze da bilo šta ulaže. Isključivo poslovni rizik za ovaj aranžman nosi koncesionar. Ja verujem da ćemo dobiti za neke tri godine prve dve garaže, i da će Novosađani sa zadovljstvom dočekati da vide da se sistemski rešava hronični nedostastak parking mesta”, istakao je gradonačelnik Miloš Vučević.
S druge strane opozicioni odbornici kritikuju izgradnju garaža putem koncesije.
“Investiranje u javne garaže je izuzetno profitabilan posao i ne sme biti predat u ruke privatniku, ma ko to bio, i mišljenja smo da Novi Sad treba sam da ih finansira jer bi na taj način rešio dugogodišnji problem i sa druge strane omogućio ogroman prihod”, rekao je Đurađ Jakšić, odbornik Srpske radikalne stranke.
Na to je gradonačelnik Vučević odgovorio: “Ako bismo se mi opredelili na to da izdvojimo dve ili tri milijarde dinara iz budžeta, morali bi mnogo toga da se odreknemo, to znači da bi morali mnogo manje da radimo vodovod i kanalizaciju, da mnogo manje ulažemo u putnu infrastrukturu, da manje izdvajamo za kulturu, da manje izdvajamo za socijalnu zaštitu ili da odustajemo od kapitalnih projekata.”
Posle 20 godina, na pragu je rešenje i za zgradu Radničkog, i gradonačelnik očekuje da će već tokom jula biti održana licitacija za kupovinu tog objekta, na čijem mestu će, najverovatnije, biti poslovni centar. Pred odbornicima, koji poslednji put zasedaju u ovom sastavu, između ostalog, bili su i Izveštaj o radu Gradskog štaba za vanredne situacije tokom vanrednog stanja, odluka o izradiplana generalne regulacije novog mosta u produžetku Bulevara Evrope, kao i izveštaji i izmenerada pojedinih javnih preduzeća.
Izvor: RTV