Претрага
Close this search box.

Detaljna trasa budućeg auto-puta Beograd-Zrenjanin-Novi Sad

Foto: pixabay.com

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture oglasilo je rani javni uvid povodom izrade prostornog plana područja posebne namene koridora auto-puta Beograd-Zrenjanin-Novi Sad.

Kako se u dokumentu navodi, razlog za izradu i donošenje prostornog plana je stvaranje uslova za realizaciju nacionalnih i regionalnih interesa u oblasti saobraćajne infrastrukture na principima održivog razvoja i zaštite, odnosno obezbeđenje prostornih uslova za izgradnju auto-puta Beograd-Zrenjanin-Novi Sad.

– Podizanje nivoa pristupačnosti područja obuhvaćenog planom imaće pozitivne efekte na podizanje nivoa njegove konkurentnosti, a samim tim i na dinamiku budućeg razvoja Grada Beograda i AP Vojvodine – stoji u dokumentu.

Na području plana dominira poljoprivredno zemljište koje se u najvećem obimu koristi za ratarske kulture, ali i za povrtarstvo. Šumsko i vodno zemljište i drugi vegetacijom obrasli tereni, kao i naselja i drugi antropogeni tereni u funkciji naselja i infrastrukture zauzimaju znatno manje površina.

Planirani koridor auto-puta državnog puta IA reda prolazi ili tangira građevinska područja naselja Ovča, (grad Beograd), Glogonj, Jabuka (grad Pančevo), Sefkerin (opština Opovo), Debeljača, Кovačica, Idvor (opština Кovačica), Aradac, Lukićevo, Ečka, Mužlja, Zrenjanin (grad Zrenjanin), Žabalj (opština Žabalj) i Кać (grad Novi Sad).

Putnu mrežu u koridoru budućeg auto-puta državnog puta IA reda, na pravcu Beograd (Ovča)-Zrenjanin-Novi Sad, pored državnih puteva I i II reda, čine i opštinski i nekategorisani putevi koji se nalaze i u zoni potencijalnog koridora auto-puta koji zahtevaju odgovarajući tretman u konfliktu sa putem najvišeg hijerarhijskog nivoa.

U obuhvatu plana nalaze se i dva aerodroma Ečka i Čenej, koji svoju namenu zadržavaju i u narednom periodu.

Putni pravac auto-puta državnog puta IA reda na pravcu Beograd (Ovča)-Zrenjanin-Novi Sad, predstavlja krak primarne mreže puteva Srbije koji treba da ubrza i učini efikasnijim postojeće daljinske tokove na magistralnom pravcu od Beograda ka Zrenjaninu i Novom Sadu.

U sistemu putne mreže Srbije ovaj putni pravac predstavlja osnovnu vezu na pravcu severjug, koji povezuje Vojvodinu i Beograd, centralne i severne delove Srbije. Nastavak ovog državnog puta severno od Zrenjanina prema Novom Sadu, predstavlja važnu vezu ka međunarodnom putu E-75.

Na auto-putskom pravcu planiraće se ukrštaji (denivelisani: petlje i prelazi) u skladu sa funkcionalnim rangom puta, potrebama razvoja naselja i privrede, kao i tehničkom dokumentacijom.

Trasa novog auto-puta

Približna dužina auto-puta je 110 kilometara, a projekat podrazumeva izgradnju kompletnog profila auto-puta, između Novog Sada-Zrenjanina i beogradskog naselja Ovča, sa svim putnim objektima i denivelacionim ukrštanjima. Takođe planirana je i rehabilitacija, modernizacija i dogradnja postojeće mreže državnih puteva prvog i drugog reda u zoni koridora.

Koridor auto-puta državnog puta IA reda, na pravcu Beograd (Ovča)-Zrenjanin-Novi Sad, od planiranog ukrštanja sa saobraćajnicom severna tangenta (na koridoru od saobraćajnice T6 do Pančevačkog puta) u naselju Ovča.

Od ovog ukrštanja u pravcu severa prolazi kroz teritorije katastarskih opština Ovča, Borča, Lepošnica i Кomareva Humka (administrativno područje grada Beograda), do Tamiša, odnosno administrativne granice sa AP Vojvodina (katastarska opština Glogonj).

Dalje se koridor proteže kroz teritoriju AP Vojvodine preko katastarskih opština Sefkerin, Opovo, Baranda i Sakule (opština Opovo), Idvor, Farkaždin, Uzdin, Кovačica (opština Kovačica).

Koridor se potom proteže preko katastarskih opština Čenta, Perlez, Stajićevo, Ečka, Zrenjanin III i Zrenjanin I do granice PGR-a Zrenjanin (sa varijantnim rešenjima severno i južno od Grada Zrenjanina), i dalje paralelno sa državnim puta IB reda broj 12, na teritiriji Grada Zrenjanina, novim mostom preko Tise i paralelno sa postojećim DP IB reda br.12 u opštini Žabalj (sa varijantnim rešenjima: postojećim kolovozom kao desnom trakom auto-puta i levom trakom paralelnom sa postojećom i nova trasa auto-puta) i uklapanjem u postojeća saobraćajna rešenja na teritoriji Grada Novog Sada.

Obrađivač plana je JP Zavod za urbanizam Vojvodine, a javni uvid traje do 4. septembra 2020. godine. Mapu možete pogledati OVDE.

Tagovi:

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti