Polovni automobili u Srbiji skuplji su u proseku 21 posto u odnosu na 2021. godinu, rast cena biće nastavljen, a stabilizacija se očekuje tek u 2024. godini, poručuju sa portala Polovniautomobili.
“Verujem da neće u bliskoj budućnosti doći do pada cena, a stabilizacija cena se može očekivati u 2024. godini”, rekla je za Tanjug Romana Takov sa tog portala.
Procena je da se u Srbiji godišnje proda oko 150.000 polovnih vozila.
Više od petine je rast cena u odnosu na 2021, a 29 procenata u odnosu na cene iz 2020. godine.
Takov navodi da su skuplji polovnjaci rezultat pandemije koja je donela nestašicu mikročipova neophodnih za nove automobila.Manje novih automobila uticalo je i na ponudu polovnih, pa tako i cene.
“Sadašnja situacija u Ukrajini ima uticaj i može samo da dodatno intenzivira postojeći disbalans ponude i potražnje polovnjaka”, rekla je ona.
Podsetila je da su Rusija i Ukrajina značajne kako za nabavku sirovina za auto industriju, tako i po pitanju isporuke komponenata fabrikama u drugim državama.
“Teško je reći koliki je uticaj samog dešavanja u Ukrajini, a koliko je od korone. Povezani su i teško odvojivi”, rekla je ona. Takov kaže da se u Srbiji najviše kupuju polovnjaci napravljeni između 2005. i 2010. godine.
Podatak da je 80 posto prodatih starije od 10 godina, objašnjava platežnom sposobnošću.
“Prema našim istraživanjima četvrtina kupaca traži polovni auto od 3-5 hiljada evra, zatim 2-3 hiljade, a tek onda za 5-7 hiljada evra. Najpopularniji su i dalje dizelaši”, rekla je ona.
S obzirom na 29 posto veće cene u odnosu na 2020. Godinu. Takov kaže da je moguće da je neko ko je tada kupio nov auto sada preko prodaje istog polovnog ostao na nuli, ili čak i zaradio.
Tanjug