Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je potpisivanju Komercijalnog ugovora o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji brze saobraćajnice Novi Sad – Ruma koja je poznatija kao “Fruškogorski koridor”.
Vučić se prethodno u zgradi Predsedništva sastao sa predstavnicima kompanije “China Road and Bridge Corporation” (CRBC) koja će graditi kapitalnu saobraćajnicu. Sastanku je prisustvovala i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović koja je u ime Vlade Srbije potpisala ugovor.
Vrednost ugovora potpisanog sa CRBC je 606 miliona evra.
“Hvala predsedniku Vučiću i Vladi Srbije na poverenju koje su imali u CRBC. Zahvaljujem se i zajedničkom timu koji je duže od godinu dana pripremao projekat. CRBC će se kao i do sada truditi da sve završi u dogovorenom roku”, rekao je direktor CRBC Džang Sjao Jen i podsetio da je ta kineska kompanija prva došla na tržište Srbije.
Ambasadorka Kine Čen Bo je naglasila da joj je velika čast što je CRBC deo još jedne velike saradnje sa srpskim partnerima.
“Danas je važan dan za nas. Ponosan sam što je potpisan ugovor za izgradnju Fruškogorskog koridora. To je za Novosađane i ljude iz svih delova Bačke važno jer će im skratiti put ka zapadu Srbije i zapadnim zemljama. Mnogo će značiti i Sremcima”, rekao je Vučić i naglasio da će kad sve bude gotovo put između Loznice i Novog Sada trajati sat vremena.
Predsednik je naglasio da će svi radovi na novom koridoru biti gotovi do 15. marta 2024. godine. Vučić je ujedno podsetio na sve velike infrastrukturne projekte koji se privode kraju u svim delovima Srbije.
“Radi se put Kuzma-Sremska Rača. Sada je u izradi deonica Čačak-Požega. To je izuzetno bitna deonica, najteža deonica, a već za Svetog Nikolu sledeće godine imaćemo auto-put do Požege”, rekao je Vučić.
Predsednik je naglasio da Vlada Srbije sa CRBS pregovara o izgradnji brze prugu Beograd-Niš.
“To bi bio put koji bi se prošao za sat i 15 minuta”, rekao je Vučić.
Predsednik se osvrnuo i na izgradnju fabrika za prečiščavanje voda. Ovako će izgledati nova brza saobraćajnica u Srbiji. Fruškogorski koridor će zvanično biti brza saobraćajnica od Rume do Novog Sada dužine od 47,7 kilometara, a spojiće auto-puteve ka Šidu i Subotici.
Vlada Srbije je polovinom septembra odobrila ugovor za izgradnju Fruškogorskog koridora u okviru kojeg će biti izgrađen i tunel kroz Frušku goru od 3,5 kilometara koji će inače biti najduži tunel u Srbiji. Takođe, biće izgrađen most preko Dunava dužine 1,8 kilometara.
Fruškorogski koridor će imati četiri kolovozne trake širine po 3,5 metra, ali neće imati zaustavne trake, zbog čega se neće voditi kao klasičan auto-put, već kao brza saobraćajnica.
Izgradnja Fruškogorskog koridora je važna jer se nadovezuje na pravac Ruma – Šabac-Loznica.
Fruškogorski koridor povezaće tri opštine: Novi Sad, Irig i Rumu, a rešiće i problem prolaska teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig.
Izvor: Kurir.rs