Претрага
Претрага
Close this search box.

Sednica Skupštine Vojvodine koja je pre 47 godina kreirala današnji izgled Novog Sada

Foto: Radio Slobodna Evropa

Sednica skupštine grada održana na današnji dan pre 47 godina kreirala je grad kakav danas poznajemo birajući “Zelenu istočnu liniju” auto-puta prema Beogradu.

Gradska vlast “gurala” je svoju ideju sve do 1974. godine.

Tadašnjem pokrajinskom i gradskom rukovodstvu na stolu su stajala dva rešenja trase budućeg autoputa, crvena, odnosno zapadna i zelena, ili istočna varijanta. Iako je još 1969. godine praktično odlučeno da put ide sadašnjom trasom, gradska vlast “gurala” je svoju ideju sve do 1974. godine.

Autoput kroz grad, pa preko Fruške gore

Crvena trasa koja je odbijena predviđala je da autoput ide kroz sam grad i to trasom Bulevara oslobođenja, pa potom preko Mosta slobode i Mišeluka preko Fruške gore, potom bi se od Inđije nastavljao sadašnjom trasom.

Plan je predviđao da Bulevar oslobođenja bude potpuno denivelisan, što nikada nije urađeno. I dalje po najnovijim planovima, ostavljena je mogućnost denivelacije raskrsnica sa Bulevarom cara Lazara i Futoškom ulicom, odnosno izgradnja nadvožnjaka ili tunela na tim mestima. Za sada, ovakve stvari su samo dugoročni planovi.

Trasa kojom danas ide autoput dugačka je 73 kilometra

Trasa puta najviše bi podsećala na auto-put koji sada prolazi kroz Beograd, a sam izgled sadašnjeg Bulevara bio bi potpuno drugačiji. Jedna od opcija predviđala je i autoput trasom današnjeg Bulevara Evrope, a most koji tamo treba da se gradi, planiran je još od 1950-ih godina. Po istom planu Poslovni centar grada trebalo je da bude skocentrisan oko današnje zgrade Elektrovojvodine, ali se zbog brzine razvoja grada proširio duž celog Bulevara. Kulturno jezgro i izmeštanje saobraćaja iz centra urađeno je tačno po planu, kao i izgradnja kompleksa univerziteta i studentskog grada.

Bulevar oslobođenja danas Foto: Pavle Pejić/Nsuzivo.rs

Trasa kojom autoput ide danas dugačka je 73 kilometra, a postoje tri isključenja za Novi Sad (Istok, centar i sever), planirano je u budućnosti i isklučenje jug, koje bi trebalo da bude deo fruškogorskog koridora, a nalazilo bi se u visini današnje pumpe Minut.

Izgradnja današnje trase predviđala je i gradnju mosta kod Beške dugog 1350 metara, kada je autoput izgrađen u punom kapacitetu, završen je i most blizanac 2011. godine.

Autor: Nikola Bilić

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti