U razgovoru sa direktorom mašinske škole Vladimirom Gavranićem saznali smo da je škola potpuno spremna da primi nove đake, pokreću se dva nova smera, a ono što je zanimljivo je da se multinacionalne kompanije doslovce otimaju za đake ove škole.
– Novi smer koji bih voleo naglasiti, i gde očekujem upis dece, to je tehničar za grejanje i klimatizaciju, a imamo i smer industrijski mehaničar, odnosno bivši mašin bravar, to je neko ko održava mašine u firmama – kaže Gavranić i dodaje da će svakoj industriji, bilo mašinskoj, prehrambenoj, elektronskoj ili hemijskoj biti potrebni đaci sa ovog smera.
Smer tehničar za grejanje i klimatizaciju formiran je na zahtev ljudi iz privrede koji se bave ovim poslom, jer je ovo zanimanje deficitarno. Gavranić je rekao da je ovaj smer potpuno nov, a da će deo nastave moći da obavlja postojeći nastavni kadar, ali se svakako planira i proširenje i zapošljavanje novih stručnih kadrova.
Smer tehničar za grejanje i klimatizaciju formiran je na zahtev ljudi iz privrede koji se bave ovim poslom
Automehaničari i zavarivači imaju siguran posao
– Smer automehaničar je uvek bio tražen, tu uvek dolaze deca, to su njima prve želje, a ono što je jako traženo i potrebno je tržištu i stalno je nedostatak radnika je bravar-zavarivač, koji je deficitaran u regionu kao i operater mašinske obrade – kaže Gavranić.
On objašnjava da operateri mašinske obrade rade poslove na upravljanju mašinama, bilo da su to univerzalne ili CNC mašine.
Kada su u pitanju zavarivači taj posao je dobro plaćen, a naš sagovornik je siguran da su dobri zavarivači i pre same kontrole preko 90% sigurni u to što su uradili te da toliko mogu dobro da procene svoj rad.
U razgovoru sa Gavranićem saznali smo da je potražnja za automehaničarima i tehničarima motornih vozila zaista velika, tako da je zaposlenje gotovo sigurno, a dobar deo njih zaposli se u poznatim servisima poput Stojanova, Čatalova, Gote, Mikoma, Poršea ili Cubija.
Oni se i tokom školovanja obučavaju u servisima sa kojima škola ima ugovor, ali i u samoj školi na vozilu Fiat Punto koje služi isključivo za ove svrhe. Ono što Gavranić ističe je da đaci koji pohađaju ova dva smera imaju besplatno polaganje vozačkog ispita.
Moderni smerovi za posao u stranim kompanijama
Naš sagovornik kaže da je tražen i smer kompjutersko konstruisanje kao i robotika, đaci koji završe ove smerove imaće siguran posao i u Srbiji i u inostranstvu.
On kaže da je jedna velika italijanska naftna kompanija kontaktirala školu, i da traže đake koji znaju da rade u AutoCad-u i 3D softveru koji može služiti za kontruisanje naftnih postrojenja. Ta naftna kompanija upravlja brojnim poljima u Kazakhstanu. Japanska multinacionalna kompanija Nidek koja gradi fabriku u Novom Sadu ima veliku potrebu za đacima sa smera robotike, a zaposlanje mogu dobiti i u nemačkom Kontinentalu. Osim toga veliki deo ovih đaka nastavi školovanje na FTN-u, a dobro plaćen posao mogu da nađu bilo gde u svetu.
Jedna velika italijanska naftna kompanija kontaktirala je školu, i traži đake koji znaju da rade u AutoCad-u i 3D softveru koji može služiti za kontruisanje naftnih postrojenja
Gavranić dodaje da svakom ovom preduzeću trebaju kadrovi koji će da prave tehničke crteže, da konstruišu i da ih ispitaju. Dok tehničari za kompjutresko upravljanje uglavnom nalaze poslove gde rade na specijalnim CNC mašinama.
– Tehničar za robotiku okrenut je modernim poslovima, upravljanje, programiranje i većina njih ide na fakultet, ali neki ostanu da rade u firmama i sa srednjom školom – zaključio je Gavranić.
nsuzivo.rs