Foto: biblemoneymatters.com

Temperatura u prostoriji može biti savršena, ali vam se često čini da je „zima” kada radite od kuće. Nakon prvog kratkog „putovanja“ od kuhinjskog stola za kojim ste doručkovali do svog stola, stopala i dlanovi su vam postali posebno hladni nakon sat ili dva rada. Zašto?

Agencija dpa ​​pitala je nemačkog profesora fiziologije Ralfa Brandesa šta se dešava kada nam je telo hladno iako je u toploj prostoriji. I kako vratiti unutrašnju toplinu?

– Pošto su razdaljine (koje prelazimo) kratke, ne mrdamo i sedimo po ceo dan. Ako se ne krećemo, srce gura manje krvi u naše ruke i noge. Manje tople krvi dolazi tamo i mi se polako hladimo. Kada temperatura padne, telo pre svega pokušava da zadrži toplotu u svom centru dok ekstremiteti nisu toliko važni za preživljavanje. Zato se uglavnom suočavamo sa hladnim stopalima i dlanovima. A kada se ohlade, teško ih je ponovo zagrejati – kaže Branders.

Na pitanje šta pomaže kod hladnoće, Brandes savetuje da treba da pokrenemo cirkulaciju i ubrzamo srce na više od 100 otkucaja u minuti. To se, na primer, može postići skakanjem.

– Može da pomogne i zagrevanje spolja uz topli tuš ili ispijanje toplog čaja. Alkohol takođe pomaže, deluje slično kao sport i širi krvne sudove – dodaje on.

Čarape ili ćebe, s druge strane, teško da popravljaju situaciju. Barem ne ako vam je već hladno. Isto važi i za pomeranje dlanova i stopala.

Foto: Joe Giddens/PA Images via Getty Images

Kako izgleda optimalna strategija protiv prehlade?

– Izbegavajte promaju na radnom mestu. Promaje su uvek na prozoru, bez obzira koliko je dobra izolacija. Ako radite u podrumu, trebalo bi da znate da je tamo više vlage od čega je veća verovatnoća da će vam biti hladno – rekao je Brandesa .

Podizanje sobne temperature za nekoliko stepeni Celzijusa takođe ne pomaže mnogo. Da biste potpuno izbegli osećaj hladnoće, trebalo bi da podignete temperaturu na 29 ili 30 stepeni Celzijusa. Ali to ne pomaže jer nas ovako visoke temperature umaraju, uglavnom je dovoljan 21 stepen Celzijusa, a posle 25 nastupa umor.

– Ako su temperatura i vlažnost na vašem radnom mestu optimalna, onda morate osigurati da vam je potpuno toplo. Po pravilu ustajte svakih sat vremena i hodajte oko dva-tri minuta. Skoči malo. Povremeno popijte šolju toplog čaja ili operite stopala toplom vodom – savetuje Brandes.

Hina/nsuzivo.rs

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments