Pun mesec deluje iscpljujuće na naše telo

       
Foto: Thinkstock

Studija sprovedena na Univerzitetu Bazel u Švajcarskoj i objavljena u časopisu Current Biology naučno je dokazala kako pun mesec utiče na kvalitet sna. 

Otkriveno je da ljudi za vreme punog meseca 30 posto manje vremena provedu u dubokom snu, da im treba pet minuta više da utonu u san, imaju manji nivo melatonina u organizmu i u proseku 20 minuta kraće spavaju.

Hroničan manjak sna može dovesti do različitih bolesti, psihičkih i fizičkih. Nesanica  uzrokuje anksioznost, gomilanje kilograma i povećava rizik za dijabetes i kardiovaskularne bolesti.

Stručnjaci imaju nekoliko saveta kako ublažiti uticaj punog meseca kada govorimo o spavanju.

  •  U sobi se morate osećati opušteno- Mobilni ostavite u dnevnoj sobi jer plavo svetlo ekrana takođe remeti cirkadijski ritam. Zamračite spavaću sobu i napravite opuštajuću atmosferu.
  • Izbegavajte šećer i kofein u večernjim satima- Ako imate probelma sa spavanjem, a naročito za vreme punog meseca, kafa i čokolada nikako nisu preporučljive namirnice za konzumaciju u poslepodnevnim i večernjim satima.
  • Omogućite telu da se opusti- Pre nego što legnete u krevet, svesno se opustite. Napravite neki ritual. Nije važno traje li on deset, 15 ili 30 minuta. Važno je da je vreme za opuštanje i spavanje. Popijte čaj, radite vežbe opuštanja, slušajte laganu muziku…

Autor: nsuzivo.rs

 

Komentari: