Umor u trudnoći

       
Foto: Photospin

Umor u prvom trimestru je najčešći i događa se kod gotovo svih žena. Uzrokuju ga metaboličke i hormonalne promene, odnosno rast progesterona.

Kod mnogih žena na samom početku trudnoće dolazi do mučnina i povraćanja što može dodatno oslabiti organizam i uzrokovati iscrpljenost i slabost u ranoj trudnoći.

Povećanje nivoa hormona bi trebalo da se zaustavi i stabilizuje oko 12. nedelje trudnoće, pa se smatra da bi do 14. nedelje trudnoće stanje trebalo biti uravnoteženo. Nije čudno ako se pojavi i stalno spavanje u trudnoći, posebno u prvom trimestru, a može vas pratiti do samog kraja trudnoće.

Tokom drugog trimestra žene imaju najviše snage za sve što trebaju napraviti, od obavljanja kućnih poslova do kupovanja svih stvari za bebu. Takve dane bi trebalo maksimalno iskoristiti, pa se pripremiti na dolazak trećeg trimestra koje takođe sa sobom nosi trudnički umor.

Energija i poletnost traju sve do otprilike 30. nedelje trudnoće. Zatim se ponovo javlja umor, ali ovaj put ponajviše zbog dodatne težine koju svakodnevno nosite. Isto tako, neispavanost u trudnoći se uglavnom javlja u ovom vremenu zato što veličina stomaka otežava pronalaženje položaja za spavanje.

Gotovo tokom cele trudnoće trudnice najviše problema imaju s čestim mokrenjem tokom dana i noći upravo zbog položaja bebe koja pritiska bešiku i uzrokuje. Takođe, bebino često okretanje i udarci u ovom razdoblju mogu značajno uticati na pojavu umora, iscrpljenost i bezvoljnost u trudnoći.

Tokom trećeg trimestra trudnoće se kod nekih trudnica često javlja i strah od porođaja što može dodatno uticati na manjak sna, pojavu napetosti i trudnički umor.

Praktikujte sledeće savete:

  • redovno vežbajte- fizička aktivnost može održati vaše telo aktivnim i tokom trudnoće i smanjiti trudnički umor, ali imajte na umu da je dovoljna čak i lagana aktivnost kao što je šetnja u prirodi, pilates, ples u trudnoći ili plivanje;
  • unosite dovoljno tečnosti- unos dovoljno tečnosti zaista pomaže tako što će sprečiti pojavu moguće glavobolje i osigurati dovoljno kiseonika;
  • odmarajte se- s obzirom na to da u sebi nosite još jedan život punih 9 meseci, imate pravo na odmor svaki dan tokom cijele trudnoće čak i ako ništa drugo ne radite;
  • potražite pomoć- pomoć partnera, porodice ili prijatelja je važna tokom cele trudnoće, posebno ako još imate stariju decu koja zahtevaju vreme i pažnju, zato se ne ustručavajte da potražite pomoć;
  • nemojte se opterećivati kućnim poslovima- oni su potpuno nebitni pored vašeg odmora, posebno ako imate još dece koja zasigurno više žele odmornu mamu nego čistu kuću;
  • spavajte- stalno spavanje u trudnoći nije neobično nego je potrebno, pa se nemojte čuditi ako svako malo odlazite na spavanje tokom dana, a pritom uzmite u obzir da biste tokom noći trebalo da spavate barem 8 sati;
  • pazite na ishranu- izbegavajte slatku hranu i kafu koji će vam samo kratkotrajno pomoći već se radije okrenite raznovrsnom voću i povrću koje će vama i vašoj bebi osigurati dovoljno hranjivih sastojaka.

Autor: nsuzivo.rs

Komentari: