S porastom brzine promena i pritiscima na radnim mestima emocionalna inteligencija postaće traženija nego ikad, pokazuje izveštaj Svetskog ekonomskog foruma o budućnosti poslova.
Anketa iz 2011. godine sprovedena među više od 2600 zaposlenih, menadžera i profesionalaca u ljudskim resursima, pokazala je da čak 71 posto njih emocionalnu inteligenciju zaposlenih ceni više nego rezultate na testovima inteligencije.
Timski rad postaje sve važniji, ljudi koji su u stanju da razumeju i slažu se s drugima postaće sve traženiji. Visoko emocionalno inteligentni ljudi imaju veštine koje im omogućuju izgradnju dobrih odnosa s različitim krugom ljudi iz mnogih kultura i različitih imovinskih statusa, što postaje značajna prednost s obzirom na sve veću globalizaciju.
Sposobnost dobrog slušanja i reagovanja na druge, ključna je za razvijanje dobrih radnih odnosa. Zbog sposobnosti razumevanja drugih, visoko emocionalno inteligentni ljudi su u boljem položaju. Često mogu staviti u drugi plan lične emocije i želje i posvete se potrebama i željama drugih.
Ako stvari ne idu prema planu, oni se neće isfrustrirati i veća je verovatnoća da će se izdići iz takve situacije. Često lako zadobiju poštovanje kolega i oni ih rado slede, pa to može imati dobar uticaj na organizaciju.
Zaključak studije je da će emocionalna inteligencija biti jedna od najtraženijih veština kod radnika 2020. godine.
Autor: nsuzivo.rs