“Jednostavnost je lepa” je osnovni princip kojih se, u dizajnu i izradi nakita, drže Maja i Marko Bačanin, osnivači brenda Monoi design.
Nakon uspešnih poslovanja u inostranstvu, Maja i Marko, sestra i brat, po struci arhitekte, odlučili su da Srbiji i svetu predstave svoju kolekciju nakita.
“Arhitektura i naš nakit su povezani. Naša estetika je usvojena tokom studija. Isto je i kao kada pravite koktel. I oni su povezani sa arhitekturom- morate da složite ukuse, boje, mirise. Monoi nakit je minijaturna arhitektura”, ističe Marko.
Ono što je bitno za njih je da je nakit funkcionalan i da nosi određenu estetiku, što im je donelo prepoznatljivost i na domaćoj i svetskoj sceni.
“Prvi set modela smo napravili pre godinu i po dana za Novosadski sajam, gde smo izlagali na sajmu zlatarstva. Tu smo dobili dve nagrade, za dizajn i za kolekciju i ujedno smo predstavili nešto drugačije”, kaže Marko.
“Prvi logo nam je bio slovo M, jer nam je takav bio prvobitni žig. Imena su se menjala, da bismo na kraju postali i ostali Monoi”, dodaje on.
Iako je njihov princip izrade nakita “Jednostavno je lepo”, proces samog nastajanja Monoi design-a i nije toliko jednostavan. Ne postoje mašine koje bi takvom nakitu omogućile oštre ivice, pa se u radionici nakit izrađuje ručnim poliranjem i ovom avangardnom i minimalističkom nakitu daje duh tradicije ručne proizvodnje.
“Monoi nakit se izdvaja na tržištu po svojim oštrim ivicama. Izrađuje se od srebra, a može biti i mat, sa pozlatom, a pravimo i pune modele od zlata”, rekao je Marko. “Maja je uradila dizajn tekuće kolekcije nakita. Razumemo se i dopunjujemo. Ona je i više zadužena za estetiku i komunikaciju sa medijima, a ja za radionicu i obavljanje marketinga.”
Monoi nakit je počeo od Srbije, ali se polako širi. Koliko su uspešni, govori činjenica da su Maju i Marka kontaktirali iz časopisa Vog, kako bi se predstavili britanskoj publici. Tako aprilsko izdanje Voga piše o brendu kao “inovativnoj ideji, svežeg pristupa dizajnu koji se fokusira na minimalnu estetiku.”
U sklopu postojeće kolekcije, uskoro će se pojaviti i kolekcija minđuša, a Marko već duže vreme razmišlja o izradi muške kolekcije nakita, za koju se nada da će se uskoro realizovati.
Koliko im znači to što oni stvaraju, svaki prsten ima svoje ime- Aurum, Linea, Orbis, Novus, Omnis… Čini se da svaki od tih komada ima i svoj karakter.
“Za pet godina Monoi vidim kao ozbiljan brend, zbog dobrog dizajna i kvaliteta koji poseduje. Mi smo kolekcija van fashion-a, mi smo van sezona i trendova. Koliko je ovo bilo zanimljivo nositi pre pet godina, toliko će biti zanimljivo nositi i za pet ili deset. Naša estetika je jaka i ima karakter sa kojim možeš nešto da kažeš. Da vas izdvaja, da vas upotpuni”, završava Marko.
Autor: Ivona Karan