Šezdesetih godina prošlog veka ukinuta je železnica i deo pruge kroz Petrovaradin, na brdašcima Petrovaradinske tvrđave, kraj Molinarijevog parka.
Na izlasku iz Beogradske kapije sa desne strane lovačkog restorana “Trag” nalazi se nekoliko lepih građevina, u kojima je danas smešten deo JP “Vojvodina šume”.
Ipak, ne tako davno u tim objektima se nalazila stara železnička stanica. Ona je 1961. godine ukinuta ,kao i deo pruge kroz Petrovaradin nakon izgradnje i puštanja u promet Žeželjevog mosta.
Nakon zatvaranja stanice, ona je sa pratećim objektima bila pretvorena u stambeni prostor za potrebe porodica radnika železnice. Danas je sedište javnog preduzeća “Vojvodina šume”. Zgrada je rekonstruisana, sređena i sačuvana od propasti i zaborava.
Prvobitna železnička stanica u Petrovaradinu
Sama zgrada sazidana je krajem 19. veka, u vreme kada je izgrađen most preko Dunava “Franc Jozef” i kada je prokopan tunel ispod Petrovaradinske tvrđave. Tom trasom je tada išla pruga kroz Petrovaradin.
Posle Drugog svetskog rata i izgradnje mosta “Maršal Tito”, pruga je išla kroz podgrađe Petrovaradinske tvrđave i izbijala desno pored Beogradske kapije.. Tom prilikom je probijen jedan bedem kroz deo Tvrđave, a ugao drugog bedema sravnjen je sa zemljom. To je učinjeno kako bi pruga imala što ravniju trasu.
I danas se može primetiti nasip nekadašnje pruge, koji se nalazi desno od Molinarijevog parka i proteže se pored osnovne škole “Jovan Dučić”, pa sve do ulice Dunavske divizije. Tu je nasip poravnat sa zemljom zbog trase lokalnog puta i uređenja ulice. Nakon toga, nasip je ponovo vidljiv iza pravoslavne crkve Svete Petke, gde ide pored fudbalskog igrališta i spaja se nasipom na kome se nalazi postojeća pruga.
Sama izgradnja pruge je zahvatila i uništila desnu stranu Molinarijevog parka, koji se nekada oslanjao na istureni šanac Tvrđave.
nsuzivo.rs
Nije Crkva svete Petke, nego Pokrova presvete Bogorodice