Državni put Vrbas-Srbobran spaja dve opštine, ali je i veza sa autoputem E-75. Zbog ogromne frekvencije saobraćaja, posebno teških teretnih vozila put je u lošem stanju, a radovi na zameni asfaltnog sloja počeli su ove nedelje.
Ove nedelje krenuli su krupni radovi na dugo očekivanoj rekonstrukciji deset kilometara putnog pravca Vrbas-Srbobran. Investitor su “Putevi Srbije” sa 3 miliona eura, a konzorcijum izvođača obezbedio je najmoderniju opremu za hladnu reciklažu starog asfaltnog sloja.
“Trenutno se radi jedna od faza na hladnoj reciklaži. To je nasipanje tucanika u proseku oko 10 cm, posipanje cementa, tih 10 cm tucanika i još 15 cm starog asfalta. Preko toga ide 6 cm prvog sloja asfalta i još plus 4 cm. Znači sam dodatak već ovog tucanika i mlevenje sa postojećim asfaltom i nadogradnja još dva sloja asfalta na to pojačava konstrukciju. Tako da u proseku će buduća kolovozna konstrukcija biti u oko 20 cm višlja u odnosu na sadašnju, gde ćemo mi normalno ispratiti i bankine i sve pristupne puteve i raskrsnice”, kaže direktor projekta, subotičkog “Vojput”-a Aleksandar Majdanović.
Poslednjih meseci trajali su pripremni radovi na proširenju puta za pola metra i kopanju upijajućih kanala pored kolovoza.
“Gde je bila širina puta sedam metara mi smo proširili za još pola metra, da bi mogli da se uklopimo. A kanali će se kopati i dalje, kanali nisu završeni. Sa obe strane puta su predviđeni ti upijajući kanali. U okviru ovog projekta ima i hidrotehnike, ima i cevovoda dosta, ima telekomunikacija, struje”, kaže nadzorni organ radova, građevinski inženjer Dragan Vukojičić.
Kompletno se rekonstruiše i nadvožnjak preko autoputa i tri manja mosta, a rok za završetak rekonstrukcije puta Vrbas – Srbobran je kraj marta naredne godine.
Izvor :RTV