Britansko istraživanje je pokazalo da je veća verovatnoća da će političke objave na društvenim mrežama postati viralne ako se njima kritikuju protivnici, u poređenju s onima kojima se podržava kolega sa istim političkim stavom.
Analitičari sa Kembridža proučili su gotovo tri miliona tvitova i objava na Fejsbuku, a koje su prenete iz američkih medija i sa stranica političara, te su otkrili da će one u kojima se izruguju suparnici biti dvostruko češće deljene u odnosu na objave u kojima se podržava kolega istog političkog mišljenja. Ustanovljeno je i da su objave o političkim protivnicima dobile više nego dvostruko ljutitih emotikona od ‘lajkova’ na afirmativnim objavama.
Rezultati su objavljeni u časopisu “Proceedings of the National Academy of Sciences”.
– Udaranje po političkom protivniku najbolji je pokazatelj koja će objava postati viralna. Isto vredi i za one koji naginju i demokratama i republikancima, bez obzira na to da li je li reč o Fejsbuku ili Tviteru. Naša studija ukazuje na to da osećaji mržnje mnogo češće privlače pažnju korisnika od pozitivnih emocija kojima se izražava ljubav, što verovatno potpiruje opasnu političku klimu – rekao je autor studije Steve Rathje sa Kembridža.
nsuzivo.rs