Važnost kalcijuma u trudnoći

       

Kalcijum je najzastupljeniji mineral u ljudskom organizmu koji je potreban i važan za pravilan rad nervnog i mišićnog sistema, hormonsku ravnotežu, borbu protiv alergija, probavu i mnoge druge bitne funkcije.

Uz ujednačenu i zdravu ishranu, kalcijum je potreban trudnicama. Važan je za razvoj kostiju bebe, kao i za zdrav rast mišića, nerava i srca, ali i zgrušavanje krvi. Preporučena dnevna količina kalcijuma u trudnoći je oko 1200 mg.

Zahvaljujući namirnicama koje su bogate kalcijumom, ovaj mineral možemo uvek imati nadohvat ruke. Neke od namirnica koje sadrže kalcijum su:

  • mleko- najviše kravlje, ali dobra zamena je i sojino mleko,
  • mlečni proizvodi (jogurt, sirevi)- ova grupa namirnica ima najveći izvor kalcijuma, a u najvećoj količini sadrže ga masni sirevi kao što su kozji sir, posni sir, parmezan…
  • morski plodovi- rakovi, dagnje, lignje, losos, sardine…
  • povrće- peršun, menta, bosiljak, kelj, brokoli,
  • voće- najviše narandže, ali i orašasti plodovi (bademi, orasi) i semenke (suncokretove),
  • voda- u litri vode oko 50 mg kalcijuma.

Kako bi se sprečile moguće loše posledice (krhkost kostiju, osteoporoza), preporučuje se uzimanje dodatnog kalcijuma (oko 1000 mg dnevno) kako bi se zadovoljile potrebe organizma za vreme trudnoće. Dodatni kalcijum se obično uzima putem tableta jer se putem ishrane ne uspeva uneti dovoljna količina potrebna trudnici.

Autor: nsuzivo.rs

Komentari: